Mi a ChatBot?

Mi a ChatBot?

Naponta több milliárd ember használ valamilyen csevegő programot. Mára a kommunikáció természetes formájává vált a Messenger, a Skype, a WhatsApp. Évek óta tartó trend, hogy az okostelefonok előtt töltött idő egyre nő és mostanra megelőz minden más platformot. A telefonon használt applikációk között pedig a közösségi média és csevegő alkalmazások állnak az első helyen.

  • A chatbot a csevegő programokon keresztül kommunikál az ügyfelekkel
  • Megválaszolja a kérdéseket, elérhetővé teszi cége szolgáltatásait és végigvezeti az ügyfeleket az ügyintézés folyamatán
  • Telepítés nélkül, azonnal elérhető a népszerű csevegőszolgáltatásokban

 

A cégek, szolgáltók számára elengedhetetlen, hogy elérhetőek legyenek az ügyfeleik által használt kommunikációs csatornákon, ezért sok ügyfélszolgálat lehetővé teszi a munkatársakkal történő online csevegést. 

Az utóbbi évek fejlesztései megnyitották az utat a chatbotok csevegő platformokba történő beágyazása előtt. Olyan technológiákra építhetünk, mint a természetes nyelv feldolgozás (NLP), mesterséges intelligencia (AI), big data és döntéstámogató rendszerek.

A chatbotok lehetőséget nyújtanak arra, hogy az ügyfelek igényeit a munkatársak helyett a chatbot fogadja minden nap 0-24 órában. A botok sok feladatot meg tudnak oldani, például gyakran ismételt kérdések megválaszolása, időpontfoglalás, megrendelés, adat rögzítés, stb. Megoldásaink kapcsolódnak a vállalati rendszerekhez (ERP, CRM, levelezés, naptárak), így az ügyfeleknek csak a feltétlenül szükséges adatokat kell megadniuk az ügyintézéshez. Egyedi igény esetén lehetőség van ügyfélszolgálatos munkatárs kapcsolására vagy visszahívás egyeztetésére. 

A chatabotok szerepe nem ér véget az ügyintézés után. Az első kapcsolatfelvétel után a chatbot képes közvetlenül kapcsolatba lépni az ügyféllel, így később értesítéseket, üzenetek küldésére van lehetőség, továbbá az ügyfél is egyszerűen és azonnal adhat visszajelzést az igénybevett szolgáltatásokról.